Περιφερειακές Ενότητες
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η λειτουργία της πόλης είναι προβληματική και η αισθητική της υποβαθμισμένη. Οι κάτοικοι και ιδιαίτερα τα παιδιά, οι ηλικιωμένοι, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, οι πρόσφυγες, οι άνεργοι ασφυκτιούν στους τσιμεντένιους όγκους, αδυνατώντας να αναπτύξουν ικανοποιητικές κοινωνικές σχέσεις και χάνοντας όλο και περισσότερο την επαφή με το φυσικό περιβάλλον. Η πόλη δεν είναι γι’αυτούςκαιτελικάδενείναιγιακανένα.
Για να αντιστραφεί αυτή η ζοφερή κατάσταση πρέπει να αντιμετωπιστεί διαφορετικά ο τρόπος που εξελίσσεται η πόλη. Στη θέση της εξαντλητικής εκμετάλλευσης του χώρου και των φυσικών πηγών πρέπει να βάλουμε αειφορικές κατευθύνσεις.
Θέλουμε να εφαρμόσουμε:
-Παρεμβάσεις που να …
Φυσικό & Δομημένο Περιβάλλον
ΓΕΝΙΚΑ
Χαρακτηριστικό των ανθρώπινων κοινωνιών είναι ότι επεμβαίνουν έντονα στο περιβάλλον όπου αναπτύσσονται. Αυτό μερικές φορές γίνεται σε τέτοιο υπερβολικό βαθμό που μπορεί να ξεπεράσει την αντοχή της φύσης και να οδηγήσει σε σοβαρή επιδείνωση των συνθηκών διαβίωσης των πολιτών. Κάτι τέτοιο βιώνουμε στη Θεσσαλονίκη αλλά και αναμένεται να βιώσουμε πολύ σύντομα στα υπόλοιπα αστικά κέντρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Απαραίτητο είναι ένα πλαίσιο χωρικής ανάπτυξης που αξιολογεί και συνδυάζει τις διάφορες αναπτυξιακές επιλογές και θα αποτελέσει εργαλείο για τις οικονομικές –κοινωνικέςκαι περιβαλλοντικές διαδικασίες. Σημαντικό είναι να αναπτυχθεί ένα ισόρροπο δίκτυο αστικών κέντρων με βασικό πόλο τη Θεσσαλονίκη, όπου, από …
Μεταφορές – Κινητικότητα
ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΜΟΝΤΕΛΟ
Το ακολουθούμενο επί δεκαετίες μοντέλο ανάπτυξης των πόλεων δίνει προτεραιότητα στα μηχανοκίνητα οχήματα, στην κατάληψη από αυτά κάθε ελεύθερου και δημόσιου χώρου, στην έλλειψη χώρων πράσινου και στην έλλειψη συντονισμού για την κατασκευή των έργων κ.α. Τα παραπάνω καταδεικνύουν το πρόβλημα του ευρύτερου αστικού σχεδιασμού όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε όλα τα αστικά κέντρα της Περιφέρειας.
Εκτός από τα προβλήματα στην καθημερινότητα του πολίτη, όλα αυτά επιφέρουν αυξημένο κόστος στην διαχείριση της αστικής κινητικότητας, ατυχήματα, κατανάλωση ενέργειας, περιβαλλοντικά απαράδεκτα οδικά και συγκοινωνιακά έργα, υπανάπτυξη της περιφέρειας, αλλά και απρόβλεπτες αλλαγές στην αξία της γης και …
Δημοκρατία
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
Για μας, συμπολίτες μας είναι όλοι/ες όσοι/ες μοιράζονται μαζί μας τον τόπο που ζούμε, ανεξάρτητα από καταγωγή, ιθαγένεια, θρήσκευμα, ηλικία, φύλο, αναπηρία, αγοραστική δύναμη, κοινωνική θέση, πολιτισμική ταυτότητα, σεξουαλικό προσανατολισμό ή/και ταυτότητα κοινωνικού φύλου. Αγωνιζόμαστε για την κατάργηση όλων των διακρίσεων, των προκαταλήψεων, των στερεοτύπων, των αποκλεισμών και την εξάλειψη κάθε είδους βίας, λεκτικής, σωματικής και ψυχολογικής και διεκδικούμε ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα για όλες και όλους. Οφείλουμε να δημιουργήσουμε εκείνες τις συνθήκες που θα επιτρέ-πουν την ενδυνάμωση, την αυτονομία, την πλήρη πολιτική και κοινωνική συμμετοχή όλων.
Η Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, μπορούν να αποτελέσουν την αφετηρία …
Οικονομία
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ
Η οικονομία στην Κεντρική Μακεδονία, για να στραφεί σε πράσινη κατεύθυνση που είναι το ζητούμενο για εμάς, πρέπει να βασίζεται στη βιώσιμη διαχείριση και τη μακροχρόνια προστασία του φυσικού και πολιτιστικού πλούτου. Με την προώθηση της τοπικής/περιφερειακής παραγωγής και κατανάλωσης, η Περιφέρεια θα κατορθώσει να επανακτήσει την αυτονομία της, ενώ παράλληλα θα απολαμβάνει προϊόντα ποιότητας. Η αυτονομία της δε νοείται για μας χωρίς να συμπεριλαμβάνει τη στροφή της τοπικής οικονομίας σε τομείς όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση. Η Κυκλική Οικονομία είναι αυτή που θα δημιουργήσει και νέες πράσινες θέσεις εργασίας, ενώ η Κοινωνική & Αλληλέγγυα Οικονομία, …
Υπηρεσίες
ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΠΟΛΕΙΣ – ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ
Να κάνουμε βιώσιμες τις πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας.
Δημιουργία ελεύθερων χώρων πρασίνου στις πόλεις.
Στήριξη των ιδιωτικών πρωτοβουλιών που έχουν ως στόχο τη δημιουργία πράσινων εκτάσεων.
Γειτονιές όπου οι πολίτες συναντιούνται μεταξύ τους και συνεργάζονται.
Τολμηρά Προγράμματα που περιλαμβάνουν πράσινες διαδρομές μέσα στις πόλεις και μονοπάτια της φύσης στην ύπαιθρο ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή των πολιτών στη διαμόρφωσή τους.
Να δημιουργήσουμε ασφαλείς διαδρομές για πεζούς και ποδηλάτες, περιορίζοντας κατά περίπτωση την κυκλοφορία των οχημάτων μόνο σ΄αυτάπουεξυπηρετούντοπικέςδιαδρομές.
Να στηρίξουμε τις πρωτοβουλίες που παράγουν κοινή ωφέλεια σε εκτάσεις κοινόχρηστες και δημόσιες ή σε αυτές που …