ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΥΣΗ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • H ΠΑΡΑΤΑΞΗ
    • Ιδρυτική Διακήρυξη
    • Το πρόγραμμά μας
    • ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΓΚΑΝΟΥΛΗΣ – Eπικεφαλής της παράταξης
  • ΕΚΛΟΓΕΣ
    • Εκλογές 2019 – Οι υποψήφιοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι
    • Εκλογές 2023 – Οι υποψήφιοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι
  • ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ
    • Δελτία τύπου
    • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Άρθρα – Συνεντεύξεις
    • Ενημερωτικό υλικό
    • Βίντεο
    • Φωτογραφικό Υλικό
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ

Οικολογία – Πράσινη Λύση: Πόλεις για τους ανθρώπους και όχι για τα οχήματα

  • ΑΡΧΗ
  • /
  • Uncategorized
  • / Οικολογία – Πράσινη Λύση: Πόλεις για τους ανθρώπους και όχι για τα οχήματα

Οικολογία – Πράσινη Λύση: Πόλεις για τους ανθρώπους και όχι για τα οχήματα

Με αφορμή το γεγονός παράσυρσης και εγκατάλειψης της νεαρής φοιτήτριας στην Καμάρα από Ι.Χ. έρχεται στο προσκήνιο για μια ακόμη φορά το αυτοκίνητο και ο ρόλος τους στις ελληνικές πόλεις. Η δομή και η οργάνωση των σύγχρονων ελληνικών πόλεων σε συνδυασμό με τα ανεπαρκή δημόσια μέσα μεταφορών έχουν καταστήσει αναγκαστική την εξάρτηση από το αυτοκίνητο. […]
25/11/2022 in Uncategorized

Με αφορμή το γεγονός παράσυρσης και εγκατάλειψης της νεαρής φοιτήτριας στην Καμάρα από Ι.Χ. έρχεται στο προσκήνιο για μια ακόμη φορά το αυτοκίνητο και ο ρόλος τους στις ελληνικές πόλεις. Η δομή και η οργάνωση των σύγχρονων ελληνικών πόλεων σε συνδυασμό με τα ανεπαρκή δημόσια μέσα μεταφορών έχουν καταστήσει αναγκαστική την εξάρτηση από το αυτοκίνητο. Η κυριαρχία των οχημάτων στο δημόσιο χώρο έχουν καταστήσει τις πόλεις μη βιώσιμες. Πιο συγκεκριμένα, τα καθημερινά μποτιλιαρίσματα οδηγούν σε ταχύτητες συχνά χαμηλότερες από εκείνες των πεζών, ενώ η ατμοσφαιρική ρύπανση στην Θεσσαλονίκη και σε άλλες Ελληνικές πόλεις είναι αποδεδειγμένη αιτία για τις αυξημένες περιπτώσεις καρκίνων και άλλων αναπνευστικών προβλημάτων. Άλλες πόλεις στην Ευρώπη (όπως Παρίσι, Μιλάνο) κατανόησαν τις αρνητικές επιπτώσεις συστηματικής χρήσης Ι.Χ και τα περιόρισαν ενισχύοντας τις δημόσιες μεταφορές, βελτιώνοντας τις συγκοινωνιακές υποδομές (ποδηλατοδρόμους, πεζοδρόμια) και προωθώντας με αυτόν τον τρόπο μέσα εναλλακτικής μετακίνησης. Επιπλέον, στη Σουηδία εφαρμόζεται το «όραμα μηδέν» για τα τροχαία ατυχήματα, δίνοντας στους πεζούς στις πόλεις την απόλυτη προτεραιότητα. Αντίθετα, στην Ελλάδα τα περισσότερα θύματα τροχαίων στις πόλεις είναι πεζοί που παρασύρονται από διερχόμενα αυτοκίνητα, ενώ αποτελεί και την χώρα με τα περισσότερα τροχαία αναλογικά με τον πληθυσμό της.

Όταν η κυκλοφορία είναι οργανωμένη με τέτοιον τρόπο προκειμένου να διευκολύνει αποκλειστικά τα οχήματα, όταν δεν υπάρχει αστυνόμευση για τα όρια ταχύτητας, όταν ο πεζός δεν νιώθει ασφαλής κατά τη διάσχιση της διάβασης, καταλαβαίνουμε ότι η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη εχθρική για τους πεζούς. Οι πόλεις πρέπει να ανασχεδιασθούν για να γίνουν πιο φιλικές προς τους πεζούς. Είναι απαραίτητο να αυστηροποιηθεί ο νόμος και να εφαρμόζεται στους παραβάτες οδηγούς όταν περνάνε τις διαβάσεις ή υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας με σωστή αστυνόμευση, να δρομολογηθεί μια μετάβαση σε χαμηλότερα όρια ταχύτητας.

Γιατί η σημερινή Θεσσαλονίκη είναι πόλη σε αδιέξοδο που θα αποδειχθεί περίτρανα ακόμη και όταν τελειώσουν τα έργα του μετρό. Μόνο μια αλλαγή ολικής πολιτικής προς μια πιο βιώσιμη κατεύθυνση πράσινης μετακίνησης θα της δώσει κάποια ελπίδα επιβίωσης.

Το γραφείο τύπου της παράταξης

Tags:Ανθρώπινες ΠόλειςΒιώσιμες ΠόλειςΘεσσαλονίκηΚυκλοφοριακό
Share this:
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Email to a Friend

Σχετικά θέματα

Οικολογία –  Πράσινη Λύση: Στο «κόκκινο» οι συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων ΡΜ10 στη Π.Ε. Θεσσαλονίκης
Οικολογία – Πράσινη Λύση: Στο «κόκκινο» οι συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων ΡΜ10 στη Π.Ε. Θεσσαλονίκης
21/09/2023
«Οικολογία – Πράσινη Λύση»: Άμεσα Μητροπολιτικό πάρκο στο χώρο της ΔΕΘ
«Οικολογία – Πράσινη Λύση»: Άμεσα Μητροπολιτικό πάρκο στο χώρο της ΔΕΘ
21/09/2023
Μεγάλη απειλή  για τον Θερμαϊκό κόλπο ο σχεδιαζόμενος πλωτός σταθμός υγροποιημένου αερίου
Μεγάλη απειλή για τον Θερμαϊκό κόλπο ο σχεδιαζόμενος πλωτός σταθμός υγροποιημένου αερίου
02/06/2023
Βίαιες προσαγωγές οικολόγων για τα δέντρα στην Ρωμαϊκή Αγορά της Θεσσαλονίκης
Βίαιες προσαγωγές οικολόγων για τα δέντρα στην Ρωμαϊκή Αγορά της Θεσσαλονίκης
13/03/2023
Οικολογία – Πράσινη Λύση: Τσιμέντο και στο πρώην κάμπινγκ της Αγίας Τριάδας Θεσσαλονίκης
Οικολογία – Πράσινη Λύση: Τσιμέντο και στο πρώην κάμπινγκ της Αγίας Τριάδας Θεσσαλονίκης
16/02/2023
Οικολογία Πράσινη Λύση: Οι συνεχείς υπερβάσεις σωματιδίων ΡΜ10 στο Δήμο Κορδελιού – Ευόσμου απαιτούν άμεσα δραστικά μέτρα και τέλος στην αδιαφορία
Οικολογία Πράσινη Λύση: Οι συνεχείς υπερβάσεις σωματιδίων ΡΜ10 στο Δήμο Κορδελιού – Ευόσμου απαιτούν άμεσα δραστικά μέτρα και τέλος στην αδιαφορία
23/12/2022
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
TO ΟΡΑΜΑ ΜΑΣ

Αναλυτικά το πρόγραμμά μας

Ακολουθήστε μας στο Facebook
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
  • Συνέντευξη στο FM 100 με τον Βασίλη Κοντογουλίδη
  • Οικολογία – Πράσινη Λύση: Στο «κόκκινο» οι συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων ΡΜ10 στη Π.Ε. Θεσσαλονίκης
  • «Οικολογία – Πράσινη Λύση»: Προτάσεις για μία βιώσιμη κινητικότητα
  • «Οικολογία – Πράσινη Λύση»: Όταν λέγαμε για κλιματική κρίση μας κοιτούσαν παράξενα!Τα πάντα είναι περιβάλλον
  • «Οικολογία – Πράσινη Λύση»: Άμεσα Μητροπολιτικό πάρκο στο χώρο της ΔΕΘ
ΒΙΝΤΕΟ
https://www.youtube.com/watch?v=WdNYr-QmsbY
ΕΤΙΚΕΤΕΣ
ΆρθρογραφίαΑκροδεξιάΑνακύκλωσηΑπορρίματαΑπόβληταΑρθρογραφίαΑτμοσφαιρική ΡύπανσηΑυτοδιοίκησηΓεωργίαΔΕΘΔάσοςΔημόσιος χώροςΕΥΑΘΕκδήλωσηΕνέργειαΕνεργειακό ΑδιέξοδοΘερμαϊκόςΘεσσαλονίκηΚεντρική ΜακεδονίαΚλίμαΚλιματική αλλαγήΚλιματική κρίσηΚυκλοφοριακόΜΕΤΡΟΜεταφορέςΝερόΟικονομίαΠεριβάλλονΠεριφέρειαΠεριφερειακές εκλογέςΠλημμύρεςΠολίτεςΣυνάντησηΣύνέντευξηΥποψήφιοιΧαλκιδικήαστικό πράσινοβιωσιμότηταεναλλακτικός τουρισμόςκορονοϊόςπανδημίαπράσινοπροστατευόμενες περιοχέςτουρισμόςυγρότοπος

Ερμού 1 Θεσσαλονίκη, 54625

Phone: 2310 266705
E-mail: info@oikologiapkm.gr

Ανακάλυψε περισσότερα
  • Βίντεο
  • Ενημερωτικό υλικό
  • Επικοινωνία
  • Φωτογραφικό Υλικό
  • Εκλογές 2023 - Οι υποψήφιοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι
  • Ιδρυτική Διακήρυξη
  • Το πρόγραμμά μας
Ακολουθήστε μας στο Facebook

© 2019 ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΑΣΙΝΗ ΛΥΣΗ.