Σμήναρχος της Πολεμικής Αεροπορίας, εν αποστρατεία.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Από το κέντρο της Θεσσαλονίκης πόλης στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, στην Άνω Τούμπα όπου ξεκίνησε τον Προσκοπισμό στο 20ο Δασοπροσκόπων στο Κρυονέρι, και έγινε πρόσκοπος Έθνους (1981), Αρχηγός Ομάδας και Κοινότητας Ανιχνευτών. Γυμνάσιο και Λύκειο αρχικά στην Τούμπα και μετά στο 1ο Χαριλάου (1982), όπου ενηλικιώθηκε. Κατόπιν της ένταξης των Στρατιωτικών Σχολών στις πανελλήνιες εξετάσεις πέτυχε στη Σχολή Ικάρων (1984) από όπου αποφοίτησε με Άριστα ως Αρχηγός του Τμήματος Εφοδιαστών (1988). Στη διάρκεια της 26χρονης θητείας του στην Π.Α. υπηρέτησε 10 έτη στο Σέδες και στη Μίκρα (113ΠΜ, 350ΠΚΒ, μαθητής και εκπαιδευτής στην ΑΔΙΣΠΟ), ενώ επίσης υπηρέτησε στη Λάρισα, στην Ελευσίνα και στην Πάρνηθα. Υπέβαλε την αποστρατεία του για λόγους αξιοκρατίας, μετά την θητεία του ως Διοικητής Υποστήριξης του Αεροδρομίου της Καμπούλ (2010) επειδή ο προτελευταίος συμμαθητής του, υπηρετώντας ο ίδιος στο Γραφείο Μεταθέσεων στο ΓΕΑ, τοποθετήθηκε σε θέση ευθύνης στη Γερμανία.
Σπουδές: Τα δύο χρόνια φοίτησης στο ΚΑΤΕΕ ως Τεχνολόγος Μηχανολόγος (Σίνδος), παρότι δεν αποφοίτησε λόγω της εισαγωγής του στη Σχολή Ικάρων, του έδωσαν σημαντικές γνώσεις και τεχνολογική εμπειρία χρήσιμη και στην υπηρεσία του, ενώ παράλληλα με τα καθήκοντα του στην Πολεμική Αεροπορία φοίτησε στο Οικονομικό του ΑΠΘ (1989-1993), έκανε μεταπτυχιακό στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (1994-1996) η Π.Α. τον έστειλε για σπουδές σε MSc Defence Logistics στο Πανεπιστήμιο του Cranfield στην Αγγλία (1999), ενώ μετά την αποστρατεία του ολοκλήρωσε και τη Νομική στο ΑΠΘ (2012). Μιλάει Αγγλικά σε επίπεδο Proficiency, Βουλγαρικά από το ΙΜΧΑ, και είναι αυτοδίδακτος στα Ιταλικά. Έχει κάνει περί τις δέκα μελέτες και δημοσιεύσεις κυρίως σε στρατιωτικά – διεθνοπολιτικά ζητήματα, ξεκινώντας από την πολιτικοστρατιωτική κατάσταση της Ελλάδας στους Βαλκανικούς Πολέμους, βραβευμένη από το Πολεμικό Μουσείο (1992), τις μεταπτυχιακές διατριβές του για τους δασμούς στην ΕΕ (ΠαΜακ), τις αντιλήψεις για τα Logistics στις Ένοπλες Δυνάμεις (Cranfield), για την αμυντική βιομηχανία (ΑΔΙΣΠΟ), αλλά και ανεξάρτητα από τις σπουδές του για την Ευρωπαϊκή Άμυνα (ΣΑΣΙ), για το Διεθνές Ποινικό Δίκαιο στις Ένοπλες Δυνάμεις κ.ά. τέσσερις από τις οποίες δημοσιεύθηκαν σε Ελληνικά στρατιωτικά περιοδικά και τρεις στο Αμερικανικό «Logistics Spectrum”. Ανεξάρτητα από αυτά δίδαξε για 10 περίπου εξάμηνα στο στο τμήμα Εφοδιαστικής Αλυσίδας στην Κατερίνη (ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, 2006-2011).
Αθλητισμός: Ξεκίνησε την ξιφασκία στη Σχολή Ικάρων και έγινε Πρωταθλητής Ενόπλων Δυνάμεων (2003), δευτεραθλητής (2005) και τριταθλητής (2009), Κριτής (διαιτητής) οπλομαχίας (2017) και προπονητής Γ΄ κατηγορίας (2019). Το 2011 ανέλαβε την αναδιοργάνωση του Τμήματος Ξιφασκία του Γ.Σ. Μέγας Αλέξανδρος Θεσσαλονίκης (1923), και διετέλεσε Αρχηγός της ομάδας, έφορος ξιφασκίας, μέλος και αντιπρόεδρος του Συλλόγου. Ως έφορος ξιφασκίας του Α.Σ. Άρης Θεσσαλονίκης ίδρυσε το τμήμα ξιφασκίας του συλλόγου (2015-2017). Στην ίδια περίοδο προσπάθησε να ιδρύσει και τμήματα ξιφασκίας (και με αμαξίδιο για ΑμεΑ) στον ΠΑΟΚ, στον Απόλλωνα Καλαμαριάς και άλλους συλλόγους της Κεντρικής Μακεδονίας, μέσω της ίδρυσης αθλητικής ΚοινΣΕπ (2015-2018), που όμως δεν επιτεύχθη εν μέρει λόγω απροθυμίας για συνεργασία κάποιων εκ των συλλόγων (ανταποκρίθηκε μόνο ο Απόλλων Καλαμαριάς), κι αφετέρου λόγω του προβληματικού θεσμικού πλαισίου για τις ΚοινΣΕπ.
Κοινωνική και Πολιτική Δραστηριότητα: Με αφετηρία του τις αρχές που τον ενέπνευσαν στον προσκοπισμό στα νεανικά του χρόνια, με τις γνώσεις των σπουδών του, τις εμπειρίες του και έχοντας χορτάσει «δόξες και τιμές» απέχει συνειδητά από τα κόμματα εξουσίας, θέλοντας να εκφράσει τους αδύναμους (άνεργους, ηλικιωμένους, πρόσφυγες, γυναίκες, παιδιά, ΑμεΑ, ψυχικά ασθενείς) και όσους δεν έχουν φωνή, όπως τα δένδρα και τα ζώα. Έτσι μετά την αποστρατεία του εντάχθηκε ως εθελοντής στο ΚΕΘΕΑ για τον επαγγελματικό προσανατολισμό των απεξαρτημένων από ουσίες αποφυλακισμένων (2011-2014), συνίδρυσε τη Nazi Free Thessaloniki Assembly (2012) για την προστασία θυμάτων ρατσιστικής βίας, ενεργό μέλος πολλών οικολογικών πρωτοβουλιών (Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης, Οικολογία Αλληλεγγύη, Οικολογικό Δίκτυο) ενδιαφέρεται και ασχολείται πολιτικά με την προστασία του φυσικού, αστικού και πολιτιστικού μας περιβάλλοντος, ανταποκρίθηκε στις εκκλήσεις των αρχαιολόγων και ενεργοποιήθηκε στην πρωτοβουλία για την παραμονή των αρχαίων του σταθμού Βενιζέλου στη θέση τους, ιδρυτικό ενεργό μέλος του δικτύου «SOSε τα Δένδρα», αλλά και μεμονωμένων προσώπων που βρίσκονται σε ανάγκη νομικής προστασίας.
Στις τρέχουσες εκλογές, μετά τα όσα έχουν συμβεί στη Θεσσαλονίκη με το πογκρόμ κατά των δένδρων της πόλης, και μετά από μία τετραετή τουλάχιστον καθυστέρηση στην παράδοση του ΜΕΤΡΟ, που δεν ξέρουμε πότε θα δοθεί στην κυκλοφορία, και κυρίως πότε θα επεκταθεί προς το αεροδρόμιο, τους Δήμους Θερμαϊκού και Θέρμης, με σχέδια αόριστα για τους Δυτικούς και Βόρειους Δήμους, όλο αυτό το χασομέρι για να καταστρέψουν πρώτα τα αρχαία της Βενιζέλου, απλώς και μόνο για ένα πείσμα του απερχόμενου Δημάρχου κ. Ζέρβα, που όμως έχει βλάψει όλους τους δήμους της μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης, με τον Περιφερειάρχη κ. Τζιτζικώστα να σιγοντάρει, αποφασίσαμε να κινητοποιηθούμε οικογενειακά με τον αδελφό μου το Νίκο Μανομενίδη στο Δήμο Θεσσαλονίκης, ως υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος στο Συνδυασμό του Σπύρου Πέγκα με την υποστήριξη της Οικολογίας Αλληλεγγύης, και την ανεψιά μου την Φωτεινή Μανομενίδου να συμμετέχει στον ίδιο συνδυασμό ως σύμβουλος Διαμερίσματος στη Δ΄ Διαμερισματική Κοινότητα (Τούμπα), προσωπικά επέλεξα να συμμετέχω στο Περιφερειακό ψηφοδέλτιο με τον από δεκαετία αγαπητό και φίλο οικολόγο Φίλιππο Γκανούλη στο συνδυασμό «Οικολογία Πράσινη Λύση», ώστε να αγωνιστούμε για όλη την Κεντρική Μακεδονία για όλα όσα εκφράζω και υποστηρίζω πολιτικά όλα αυτά τα χρόνια. Κρίνω ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πρέπει να λειτουργεί στρατηγικά για όλους τους Δήμους της κι όχι απλώς να διεκπεραιώνει ευρωπαϊκά προγράμματα, ότι από μόνοι τους οι Δήμοι επιλέγουν. Κυρίως όμως να ξεκινήσει έργα στρατηγικά πνοής για την Κεντρική Μακεδονία, όπως θεωρώ την σιδηροδρομική ενοποίηση όλης της Κεντρικής Μακεδονίας (αντί για το πολύπαθο και κουτσό ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης), την διασύνδεση με ατμοπλοϊκές ή και υδροπλανικές γραμμές όλων των ακτών του Θερμαϊκού και της Χαλκιδικής (κι όχι απλώς καραβάκια αναψυχής γύρω από το Λευκό Πύργο), και διασύνδεσης τους με το αστικό δίκτυο με τραμ, ώστε όλοι οι κάτοικοι να μπορούν να εργάζονται και να μετακινούνται ευχερώς και με ακρίβεια, χωρίς την ανάγκη χρήσης αυτοκινήτου. Προφανώς η υποστήριξη της ασφαλούς μετακίνησης με ποδήλατα είναι προτεραιότητα στις μετακινήσεις, μία πλήρης διαχείριση των απορριμμάτων με επανάχρηση, κομποστοποίηση, ανακύκλωση όλων κι όχι απλώς όσων μπορούμε να ανακυκλώσουμε και ποτέ καύση τους, αποτελούν κόκκινες γραμμές και απόλυτες προτεραιότητες. Πολλές ακόμη κατευθύνσεις όπως κοινωνικές υπηρεσίες και ιδιαίτερα στην κρίση όπως έχει αναδειχθεί για τα άτομα με ψυχικά προβλήματα, τα ΑμεΑ, αλλά και στον αθλητισμό για υποστήριξη σε κάθε πόλη και χωριό αθλητικών συλλόγων εκτός τους ποδοσφαίρου και του μπάσκετ (για τα οποία η χρηματοδότηση αποσκοπεί στις ψήφους, κι όχι στην αθλητική ανάπτυξη), ώστε να υπάρχει αθλητισμός υγείας αλλά και πρωταθλητισμός με εξειδίκευση, μακριά από τον οπαδικό φανατισμό που είναι συνδεμένος με τα δημοφιλή αθλήματα. Μία σημαντική τέλος λεπτομέρεια στις πολιτικές μου θέσεις για την Περιφέρεια και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, είναι η ανάγκη ομοσπονδοποίησης της ΕΕ, ίσως ακόμη και σε επίπεδο Περιφερειών, ώστε να ξεπεράσουμε την διαφθορά του ελληνικού κράτους και την αβελτηρία που βιώνουμε σε όλους τους τομείς. Εάν τα προγράμματα και τις πολιτικές για την ανακύκλωση, τους ποδηλατοδρόμους και τα τρένα, τις κοινωνικές υπηρεσίες τις διαχειρίζεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω των Περιφερειών, με ευρωπαϊκό προϋπολογισμό και χωρίς την παρέμβαση των κρατών, τότε θα πετύχουμε πολύ ταχύτερα την ευρωπαϊκή σύγκλιση, για τον πρόσθετο λόγο ότι τα κράτη του Νότου δεν έχουμε τους πλούσιους προϋπολογισμούς ώστε οι αποκλίσεις αυξάνουν αντί να συγκλίνουμε. Η πλούσιες χώρες του Βορρά μπορούν να δίνουν επιδόματα από τα πλεονάσματα τους, ενώ η Ελλάδα δανείζεται για τα βασικά, και η Κεντρική Μακεδονία και οι Δήμοι της περιμένουμε από την ελεημοσύνη του εκάστοτε Υπουργού Οικονομικών, τα δημοσιονομικά περιθώρια, και το πολιτικό αλισβερίσι με την εκάστοτε κυβέρνηση.
Στοιχεία επικοινωνίας
Τηλ. 2311116579, 6985960352
email: ioannis.manomenidis.kay@gmail.com
https://www.facebook.com/ioannis.manomenidis (Προφίλ)
https://www.facebook.com/manomenecon (Σελίδα)
https://www.instagram.com/manomenidis.i/
https://twitter.com/IoannisManomen
https://www.facebook.com/messages/t/637799354/ (Messenger)